Cresterea eficientei pt energie eoliana prin utilizarea solutiilor de stocare

VRB Power systems a dezvoltat un acumulator pe bază de vanadiu care poate stoca electricitatea pentru a fi folosită timp de mai multe ore. Una dintre instalaţiile din King Island, Australia, care poate fi văzută în fotografii, este folosită pentru a ajuta turbinele care produc energia eoliană şi are ca scop acoperirea perioadelor fără vânt. Sistemul foloseşte rezervoare cu electroliţi lichizi care curg spre un grup de celule, numite „fuel cells”, pentru a genera electricitatea. Conform companiei, citată de CNN, conceptul are o durată de viaţă mai mare decât a acumulatorilor normali pe bază de acizi.

 sursa: antena3.ro

17 Răspunsuri

  1. Mi se pare prea complicat modul actual de obtinere a energiei utilizabile.Sunt suficiente metode de obtinere a energiei:simplu,practic,eficient,fara a complica metodele.NU se inventeaza nimic,numai ca se trece prea usor peste lucruri deja stiute dar nepuse in practica din cauza simplitatii lor ce da impresia de ineficienta.Trebuie „deschisi ochii”mai bine si se observa ca se poate utiliza energia naturii fara a apela la metode „intortocheate”(stocari in acumulatori chimici sau constructii gigantice ce afecteaza destul de mult mediul,etc).Prea se vrea sa se „manance vant”si sa se „bea ploaie”.
    Astept discutii in limba romana la stanculescucostel@yahoo.com in zilele de sambata si duminica.

  2. Poate am fost neclar cu expresia”Prea se vrea sa se manance vant”si sa se “bea ploaie”.M-am referit la modul de gestionare a resurselor naturale(vant,apa,soare,etc)in vederea obtinerii de energie utilizabila(electrica,mecanica,termica)si anume la modul de a folosi resursa(ex.apa) la care se apeleaza pentru scopul propus(ex.electricitatea).Va rog sa ma scuzati.Nu pot sa explic aici cum vad eu aceste lucruri si nici timpul nu-mi permite,de aceea am specificat perioada de discutii”sambata si duminica”,dar asta nu inseamna ca „e batut in cuie”.Sunt dispus pt.discutii,detalii,negocieri,clarificari,etc. chiar tete-a-tete.

  3. Ma tot uit la plansele precedente si ma minunez cat se poate complica omul pentru a folosi ceea ce exista deja dar nu poate „aduna”ce i se da din plin.
    Deh! Ce sa-i faci?Asta e.Si sunt sigur ca mai exista si alte idei chiar mai simple la altii,dar nu stiu,nu vor sau nu pot sa si le puna in practica din mai multe motive(o parte din ele le presupun si eu).Una ar fi nesiguranta proprietatii solutiei respective,alta,banii,modestia prosteasca.Unii lucreaza in cooperare si nu sunt toti de acord cu expunerea pana la un moment dat si din respect pentru colaboratori niciunul nu ia „taurul de coarne”.
    Dar asta nu o sa dureze prea mult!

  4. Tera freamata de energie ce se izideste(pentru oameni)si nu poate fi folosita „eficient”.Intentionat am pus in ghilimele cuvantul eficient.Eficienta consta in folosirea cat mai la sursa a unei anumite energii pe care framantarea naturii ne-o da.Ce sa mai zic?Sa vorbesc in pilde si proverbe?N’are rost vorbarie multa,numai ca inca nu a aparut scanteia,adevarata scanteie,nu de novare ci de punerea la treaba a novarii.Haideti,haideti nu mai stati,miscati odata !!!

  5. Din aprilie de cand am scris ultimul logos nu a mai intervenit nimeni.Doar pe mailul meu am avut o oferta tardiva si de atunci…nimic.

  6. VRB Power systems propune o metoda de stocare a energiei electrice intr-un acumulator pe baza de vanadiu,metoda ce este folosita deja dupa cum se exprima.Bine’nteles ca VRB Power systems are „putere”de exprimare.Daca ar fi propus stocarea energiei electrice pe LUNA si folosirea ei in perioadele fara vant prin a cara energia cu galeata pe pamant cred ca s-ar fi incercat metoda.Eu vreau sa propun ceva in sensul asta ,dar simplu, si vad ca „vorbesc in vant”.Chiar ca acum sunt intr-o perioada fara vant.Astept furtuna!

  7. Ma refer la metodele de stocare a surselor de energie.

  8. Sa spui ca lucrurile sunt simple , eu nu m-as hazarda.Intradevar se face risipa,eu cred ca jumatate din energi se risipeste,cel putin,desii nu m-ar surprinde sa reiasa din calcule un 90 si ceva la suta.
    Totusi observ ca nu ai propus tu nimic.Uite eu zic ca prin intermediul ujui cimp magnetic ar putea fi stocata eficient.

  9. Camp magnetic terestru!

  10. Sa nu crezi,Nelush,ca vad lucrurile simplist.Te asigur!

  11. Dunarea curge,curge si cu ea multa energie se duce.
    Scuzati rima.
    Dunarea,ca si celelalte riuri,poate da energie mai multa decit toate centralele eoliene din Dobrogea fara a se construi baraje.
    Nu sunteti curiosi?

  12. @dunarea curge: Da, am citit despre „centrale plutitoare”. Nu am link la indemana acum. Dar eficienta unei asemenea solutii dpdv al materialelor introduse intr-o centrala pluttioare este foarte mica fata de o hidrocentrala clasica care foloseste caderea apei de la inaltime. Cu alte cuvinte ar trebui construite foarte multe centrale plutitoare pentru echivala una singura clasica.
    Sau e vb despre altceva?

  13. Nu sunt de acord cu stocarea in aer sub presiune – ciclul e imperfect si pierde prea mult la regenerare.

    Alte solutii: stocarea in supraconductori: eficienta foarte mare dar metoda e extrem de scumpa, ocupa o suprafata imensa de teren si genereaza un camp magnetic imens care perturba toata zona adiacenta pana la distante mari. Si nu se pot stoca cantitati foarte mari de energie, supraconductorii ies din starea de superconductibilitate daca se depaseste o densitate critica a campului.

  14. Da,centralele plutitoare au un randament mic in raport cu hidrocentralele cu baraje.
    Rentabilitatea centralelor plutitoare creste foarte mult folosind alt tip de turbina.In acest moment proiectul unui astfel de turbina este doar pe hartie;matematic,avand la baza observatiile practice,am ajuns la concluzia ca rentabilitatea acestui tip de turbina este foarte mare.Am sa fac o macheta pe care am sa o probez la scara.Nu o pot prezenta deoarece poate constitui subiect de inventie sau de inovatie.

  15. In ceeace priveste stocarea energiei,tot apa este la baza.

  16. Atentie! Referitor la centralele plutitoare,nu ma refer la centralele ce plutesc.

  17. poate m-am uitat prea mult la SF dar ,ar fi geniala o metoda de stocare a energiei in obiecte foarte mici gen cristale si folosita la schimb in locul banilor .. in felul acesta am elimina piramida puterii si lucrurile pe lumea asta s-ar schimba intr-un ritm ametitor de mare …

Lasă un răspuns

